کتاب ها


 

 

رهبری زئوسی

در سال­های اخیر نظریه­ پردازان با تحلیل اطلاعات، مطالعات موردی و تحقیقات گسترده از شباهت و تفاوت­های بین مدیریت و رهبری بسیار گفته و نوشته­ اند. این در حالیست که افراد زیادی همچنان مدیریت و رهبری را مشابه می‌دانند و اختلاف معنایی و کارکردی خاصی بین این دو مفهوم قائل نیستند. اما واقعیت این است که نقش رهبری و مدیریت علی­رغم شباهت‌های زیاد، دارای تفاوت‌های اساسی در اصول، صفات و مهارت­ از یکدیگر هستند.

کتاب "رهبری زئوسی" به این مغایرت­ها و تناقض­ها پرداخته و با تأکید بر اهمیت نقش رهبری در کسب و کارهای امروزی علاوه بر اشاره به تأثیر این اصل بر توانمندسازی و مدیریت استعدادها، تلاش کرده به شکل قابل درکی به تشریح سبک­های رهبری و ابعاد متنوع آن بپردازد.

 

 
امپراتوری مالی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا ما ارزیابی درستی از وضعیت مالی خود داریم؟ هرکدام از ما چه برنامه ای برای اهداف مالی در زندگی داریم؟ شناخت ما از روش ها و راه های سرمایه گذاری چیست؟ اینکه چقدر توانایی مدیریت هزینه های زندگی خود را داریم؟ و آیا اصولا دانستن پاسخ این سوال ها مارو در داشتن استقلال مالی و افزایش کیفیت زندگی کمک خواهد کرد؟ شاید نتوانیم با یک پاسخ به راه حل دقیق و کاملی برای تمام چالش ها و دغدغه های خود دست یابیم اما بدون شک خواندن این کتاب برای ترسیم یک الگوی ذهنی مناسب در زندگی مالی و برنامه ریزی برای آن مفید خواهد بود..

 

 

 

بازاریابی و درک بازارهای بین المللی

 

باور غالب بر این است که بازاریابی کار آسانی است. پس از مطالعه این کتاب متوجه خواهید شد که بازاریابی ، جالب، سرگرم کننده و چالش‌برانگیز و حتی مبهم است، ولی آسان نیست. خواه کار کردن با اعداد و ارقام را دوست داشته باشید، خواه از این کار متنفر باشید، خواه آدم­ها را دوست داشته باشید، خواه از آن­ها متنفر باشید، خواه دوست داشته باشید یک کار را هر روز انجام دهید یا عاشق تغییرات همیشگی باشید، بازاریابی فرصت­های زیادی را برای شما خلق خواهد کرد.
 
کار گشایی در کارآفرینی

کارآفرینی در قرن حاضر مفهومی نه چندان جدید اما همچنان چند وجهی است و به باور بسیاری تنها با اتکا به تعاریف نمی ­توان به ابعاد گوناگون آن پی برد. این علم تأثیر عمیقی بین دیدگاه­های اقتصادی، مدیریتی، جامعه شناسی و روان شناسی گذاشته و در ذهن اغلب ما برابر با نوآوری، تلاش بیشتر، شوق موفقیت، تغییر، ریسک پذیری، فرصت گرایی، ایجاد ساختارهای جدید و استقلال طلبی حرفه ای و در نتیجه دست یابی به رضایت شخصی در جامعه است. اما کارآفرینی هیچ یک از اینها به تنهایی نخواهد بود اگر از چارچوب­های آن برای ترسیم مدل­ها، شناخت مسیرها و شکار فرصت­های این پدیده مطلع نباشیم.

اثر پیشِ رو این ایده را در ما تقویت می کند که کارآفرینی یک فرآیند آموزشی، سازمانی یا یک سفر کارآفرینانه است. کتاب حاضر خواننده خود را به این سفر هوشمندانه علاقه­ مند و البته آگاه خواهد کرد.

 

 

 

 
مدیریت زمان آدینه

"همه ما از زمان یکسانی برخورداریم، همه 24 ساعت شبانه روز و 168 ساعت در هفته زمان داریم."

این عبارات ابتدایی کتاب، ساده و انکار ناپذیرند اما آیا توانایی همه ما در مواجهه با زمانی که در اختیار داریم یکسان است و در برابر این زمان همسان عملکرد ما نیز یکسان است؟ آیا درک افراد از ارزش زمان و اجزای آن مشابه است؟ آیا رابطه­ ای  بین خوشحال زیستن و استفاده درست از زمان و مدیریت آن وجود دارد؟ و آیا آنچه که موفقیت در کار و زندگی را رقم می­زند کارایی ما در زمان است یا بهره­وری ما در استفاده عاقلانه و مؤثر از وقت­مان؟

نکته اصلی کتاب "مدیریت زمان آدینه" پاسخ­هایی صریح، شفاف و سرراست به این سئوالات است و این نکته­ مهم که همه ما امکان و توانایی درک و اجرای مدیریت زمان، برنامه‌ریزی و پایش آن را داریم. این کتاب مانند یک کارگاه آموزشی به شکل عملی و کاربردی به ما آموزش می­دهد که چگونه نسبت به علمکرد خود و زمانی که در اختیار داریم واقع بین باشیم و برای بهبود کیفیت زندگی­مان توجه دقیق­ تری نسبت به مدیریت مؤثر زمان خود و عادت­هایی که ما را به سمت موفقیت هدایت می‌کنند، داشته باشیم.

 

 

 

برند شخصی من

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک باور عمومی وجود دارد که برندسازی شخصی مختص انسان­های مشهور و ثروتمند است و افرادی که بازیگر، خواننده و یا سیاستمدار نیستند نیازی به ساختن برند شخصی ندارند، اما واقعیت این است هر فردی با داشتن هر سطح مهارت، استعداد و حتی علاقه­ مندی برای حضور اجتماعی، نمی­ تواند از برند شخصی بی­ نیاز باشد. برندها مهم هستند چون معنا و مفهوم پنهان در پس جلوه­ های آن  بسیار عمیق است. اصالت و تعهد پشت هر نام، گویای ارزش آن است، پس اگر ارزش خود را جستجو می­ کنید، باید برای برند خود و ساختن آن وقت بگذارید، این کتاب را بخوانید و فراموش نکنید برندسازی شخصی، مقصد و پایانی ندارد، با شروع این مسیر می­ توانید خود را هر روز توسعه و بهبود دهید.

 

 

 

 

اتیکت مدرن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انسان­ها به عنوان موجودی اجتماعی نمی­ توانند نسبت به آداب معاشرت و تشریفات مراودات اجتماعی خود بی­ تفاوت باشند. اهمیت این موضوع برای افراد در حوزه ارتباطات کاری­ شان اهمیتی مضاعف دارد. به عنوان یک انسان در دنیای مدرن باید بدانیم اتیکت رفتاری، الگوها و قوانین ویژه­ای دارد که نمی­توان آنها را نادیده گرفت. این کتاب به ما کمک می کند علاوه بر قرار گرفتن در مسیر خودشناسی، درک درستی از اهمیت داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس در زندگی داشته باشیم. این اثر ما را نسبت به اصول رفتاری­مان در موقعیت­های مختلف آگاه می کند. اصولی که قوانینی سخت و انعطاف­ ناپذیر نیستند بلکه نشانه­ هایی برای ارتقای روابط اجتماعی ما و بهبود ارتباطات زندگی فردی­ مان خواهد بود.

 

 

 

 
بازاریابی دیونوسوسی

نخستین تعریف مارکتینگ یا بازاریابی به شکل رسمی توسط انجمن اساتید بازاریابی آمریکا درسال 1935 چنین تعریف شد: بازاریابی، اجرای فعالیت هایی در فضای کسب و کار است که جریان کالا و خدمات را از تولید کننده به سمت مصرف کننده هدایت میکند. بازاریابی نوین اوایل دهه 1900 آغاز شد در قرن بیستم، روند بازاریابی طی دوره متمایز تولید فروش و بازاریابی به تکامل رسید. در بازاریابی سنتی هدف افزایش رضایت مشتری نیست و اغلب الویت، فروش بیشتر به مصرف کننده می باشد در حالیکه در بازاریابی مدرن سازمان در وهله اول به دنبال حفظ و ایجاد وفاداری در مشتری است.

 

 

 

 
فروش هرمسی

فروش نه اتفاق است و نه ربطی به شانس دارد. فروختن یک فرآیند حرفه­ ای و پیچیده است که نمی­توان فارغ از دانش و مهارت درباره آن صحبت کرد. بی اغراق امروز "فروش" مهم­ترین موضوع هر تجارت و کسب و کاری در دنیاست و این یک واقعیت غیرقابل انکار است که حرفه­ ای شدن در دنیای فروش چیزی بیشتر از برقراری ارتباط با مشتری یا داشتن فن بیان است. این کتاب با رویکردی علمی و طرح موضوعات کاربردی خواننده علاقه­ مند را گام به گام برای درک اهمیت داشتن هدف و برخورداری از اطلاعات علمی، روان­شناسی، جامعه ­شناسی و برنامه­ ریزی و مدیریت برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ­ای همراهی می­کند. در کتاب فروش هرمسی تلاش شده، مسیر حرفه­ ای شدن برای فروشندگان علمی، عملی و بیش از همه جذاب باشد.

 

 

 

گلادیاتور آوانگارد

"گلادیاتور آوانگارد" همان­طور که از نامش پیداست برای رهبری و خط‌ شکنی آمده‌ است و هدف نویسنده تبدیلِ هر فرد به گلادیاتوریست که کسی توان رو به رو شدن با او را در میدان تجارت و فروش ندارد. این کتاب به زبانی بسیار ساده و با تمرین‌هایی در زمینه روان­شناسی، بومی‌سازی شده و در اختیار شما قرار گرفته است. روش‌ها و تمرینات این کتاب که حاصل سال­ها بحث، تحقیق، بررسی‌، برگزاری workshopها، وبینارها و سمینارها و... در زمینه اقتصاد، روان­شناسی، جامعه شناسی و ...  است که شما  را به صورت تدریجی اما محسوس به رشد می‌رساند و از همه مهم‌تر از ضررهای احتمالی و پیش­بینی نشده در زندگی و یا تجارت دور می­کند.